زهرا افتخاری؛ محمدعلی نادی؛ فریبا کریمی
چکیده
پژوهش حاضر باهدف شناسایی، تطبیق و تحلیل مؤلفههای مدلهای مدارس کسبوکار در کشورهای منتخب در بخش پیشدبستانی صورت گرفته است. در این پژوهش از روش تطبیقی و با تأکید بر روش چهار مرحلهای برودی استفادهشده است. جامعه آماری این پژوهش شامل صد کشور منتخب دارای مدارس کسبوکار بوده که بهموجب نتایج مطالعه رتبهبندی مدارس کسب وکار در ...
بیشتر
پژوهش حاضر باهدف شناسایی، تطبیق و تحلیل مؤلفههای مدلهای مدارس کسبوکار در کشورهای منتخب در بخش پیشدبستانی صورت گرفته است. در این پژوهش از روش تطبیقی و با تأکید بر روش چهار مرحلهای برودی استفادهشده است. جامعه آماری این پژوهش شامل صد کشور منتخب دارای مدارس کسبوکار بوده که بهموجب نتایج مطالعه رتبهبندی مدارس کسب وکار در سال 2017 که توسط انجمن بینالمللی فایننشال رتبهبندی شده بودند، انتخاب شدند. در این پژوهش، با مراجعه به 30 مدرسه که دارای پیشدبستانی بودند و مصاحبه نیمه ساختمند با هیأت مدیره آنها مؤلفههای مدلهای مدارس کسبوکار در بخش پیشدبستانی در کشورهای منتخب مورد شناسایی، تطبیق و تحلیل قرار گرفت. مؤلفههای شناساییشده بین مراکز پیشدبستانی در این کشورها شامل: اهداف آموزشی، فضای یادگیری، جذب و بکارگیری نیروی انسانی توانمند، فضای فرهنگی، تربیتی وهنری، محتوای آموزشی، ارزیابی و نظارت، مرکز یادگیری شبیهسازیشده، گروههای تخصصی آموزشی، مشارکت اولیا، چشمانداز، مأموریت و پژوهش بوده است که با مقایسه و تطبیق، تفاوتها و شباهتها، مدل مطلوب مدارس کسبوکاردربخش پیشدبستانی در کشورهای منتخب برای ایران شناسایی شد.